Sider

tirsdag 6. november 2012

Dagens middagstips

Tirsdag = Fisk

I dag gikk vi for laksefilet til middag. enkelt og godt og ikkje minst sunt!


 Her var det bare å sette potene på kok la de koke til de var ferdige
og i mellom tiden er det god tid til å lage sos og steike fisk.
Sosen har eg fått for meg skal lages fra bunn av og føler sjøl den smaker bedre og bedre for kvar gang.
Så eg steikte noen fiskebiter i smør for å få laga meg litt "sjy" og så kokte eg opp melk i skyen og tilsatte litt edikk, soya, mel og krydder.
Så steikte eg fisken og tilsatte sjyen fra fisken i sosen.
Da er den ferdig og det er bare å eta til du e mett!


  • Laksefilet
  • Mandelpotet
  • brokoli
  • Gjerne raspe litt gulrot å server ved siden av
Saus
  • sjy fra fisk
  • 1ts vinedikk
  • 1ts soya
  • 2,5dl melk
  • tilsett mel til sausen har fin konsistens
  • krydre med salt pepper og dill
God middag



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar