Sider

torsdag 8. november 2012

Resultater men eg er lei!

Eg er i god gang med treninga..



Mandag starta eg ein treningsblogg, helst for å få ut i den store bloggverden at eg har begynt å trene for å legge press på meg sjøl. Eg har starta appen min fra Endomondo kvar gang er har vert ute, men det er noe gale med GPS`en min så det er forbanna irriterende!
No har det gått 4 dager og eg har jogga 3 dager ca et kvarter kvar gang og det har resultert i at eg har gått ned et kilo :)


Eg begynner å merke at blodsmaken og tanken på å grave meg ned når eg har jogga i 5 min blir svekket og eg venter bare på treningsgleden, inspirasjonen og mestringsfølelsen alle snakker så varmt om..
Kondis er ein ting eg har savnet omtrent hele livet, ein ting eg har nedprioritert siden eg begynte å røyke som 11åring og snuse som 12 åring. Dette er vaner eg har tatt godt vare på som har hjelpt å holde kondisen på et lavmål.
Sjøl om eg har sluttet å røyke for... hmm det må være 8 år siden... Så har eg tviholdt på den gode snusen :)
Men eg skal være ærlig og sei eg har faktisk prøvd å legge snusen på hylla og men utsetter det på uviss tid..

Treningsglede må være oppskrytt!

Dette med treingsglede kan eg ikkje skjønne kan være noe annet en et utsagn som kommer fra alle som trener for at de skal kunne overbevise seg sjøl for at det er fornuftig å trene.
At det skal være fornuftig å ut langs veien i alt for trange tights og jogge, eller betale ei mnds lønn i året for inn på et senter i lag med dei andre med tights og løfte på vekter.
Avhengig av å trene hører eg folk si, og det kan eg heller forstå med tanke på at eg er avhengig av snus og har vert avhengig av røyk. Røyk og snus er jo heller ikkje godt, men når eg tenker tilbake så har eg sagt faen no var det godt med røyk! Og siden vi snakker om det så hadde det vert godt med ein snus no ;)

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article797966.ece

Tenk å ta del i den gleden..

Så eg håper fremdeles på at eg skal kunne gå ut og sei: No var det godt å trene !
Men der er eg ikkje kommet enda så eg holder meg til at eg skal se om eg klarer å trene litt i måro og.
Det er jo kjekt å se det renne av en kilo på vekta men det har eg sett før. Men det at blodsmaken minker fra gang til gang og at det tar lenger tid før pusten forsvinner er mer spennende å se ka som skjer med!

:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar