Sider

torsdag 1. november 2012

Movember

Då er vi begynt på årets fineste mnd :)
1 November, folk er begynt å spare til den velkjente movember-barten, det er mørkt og koselig ute og julebordsesongen begynner å ta seg opp mer og mer!

Trur muligens eg må ta sjegget sjøl og begynne å ta vare på dunet under naso for å støtte opp under movember-barten i år som i fjor :) Noe Karoline ikkje har sansen for men det er jo for ein god sak, og folk med bart er jo mye morsommere å se på enn folk uten bart.
Movember-barten er et virkemiddel for å få snakk om prostata kreften og skal være med på å samle inn penger til saken. Ikkje vet eg kordan dei kan tjene penger på at folk lar barten gro men siden saken er god og at bart er morsomt er det jo kjempe greier!
Men eg må ærlig innrømme her at kvinnfolka er nok igjen litt smartere enn oss menn da dei selger rosasløyfer. For det er i mitt hode lettere å få inn penger til en god sak når det er noe som selges og ikkje fult så lett når ein lar kroppshår gro fritt!

Grunnen til at eg synest Novermber er den fineste mnd går langt tilbake i tid til den tid det eneste som betydde noe var å bli eldre. Det begynte vel som eg kan huske da er var i 4-5 årsalderen og gledet meg til å begynne i 6årsklubben i barnehagen, da begynte eg å glede meg til skulen, så var det om å gjøre å komme inn i mellomtrinnet på barneskulen og bli en av de store gutta.
Så var det å komme seg på ungdomsskulen, der var det å glede seg til en skulle konfirmere seg, bli like gammel som de guttene jentene i klassen var forelsket i, bli 16 så vi kunne kjøre moped og så var det jo det å bli 18 da... Da kunne vi ta lappen, kjøpe øl (lovlig), kjøpe røyk og snus (lovlig) ...
Men etter det har det bare gått nedover og no er eg snart halvvegs til 50 :s
Så November henger i som månden som har gjort meg eldre kvart eineste år det var positivt så lenge at eg føler fortsatt månden er ein positiv mnd! ;p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar